Grup de treball – Coeducació a secundària

La nostra tasca està centrada en la coeducació, és a dir, en l’aplicació de mesures educatives per garantir la igualtat d’oportunitats per a nois i noies.

 

El Grup de treball funciona des del curs 2008-2009 i està gestionat per un equip de millora format per un total de 20 membres, representants de diferents departaments didàctics i àrees de coneixement presents en diferents centres. Els nostres objectius són:

 

        1. Identificar els elements sexistes presents en l’activitat quotidiana d’un centre de secundària en el marc d’un sistema inclusiu.
        2. Elaborar estratègies que fomentin la coeducació i previnguin les microviolències al centre mitjançant l’anàlisi de polítiques, cultures o pràctiques del centre.
        3. Elaborar estratègies per implantar mesures d’orientació acadèmica i professional coeducatives amb la col·laboració de diferents professionals que intervenen en el procés d’aprenentatge de l’alumnat.
        4. Dissenyar materials i recursos per impulsar la igualtat d’oportunitats noies-nois.
En formem part

Rosa Borrell Feliu, Carlos Camino Redo, Carolina Castro Comes, Anicet Cosialls Manonelles, Mercè del Barrio Arranz, Juan José González Fabra, Laura Lapena Farré, Dídac Pena Pico,  M. Teresa Quintilla Zanuy, Olga Sanfeliu Solé, Marc Soler Duran, Laura Tristante Soler i Antoni Vila Figueroa (INS Guindàvols, Lleida), Ramon Maria Arbós Palau, Marta Borrell Forne, Rebeca De Juan Griñó, Helena Frutos Salvia, Laia Jove Oto, Sílvia Mazarico Lorente, Montserrat Mó Pujol, Anna M. Salmeron Ribera i Eduardo Sese Hernando (INS Josep Vallverdú, Les Borges Blanques), Laura Moliner Cobo (INS Alfons Costafreda, Tàrrega)

Coordina el Grup de treball la Cristina Sílvia Costa García, professora de Visual i Plàstica de l’INS Guindàvols, de Lleida.

Trajectòria recorreguda

15 anys d’innovació coeducativa al centre de secundària.

Trajectòria feta el curs actual

Els diferents centres implicats al grup de treball hem treballat conjuntament en la planificació de les diferents activitats centrals de les jornades destacades

  • 25 novembre “No tinc l’edat”
  • 6-10 febrer: Adoptem una científica. Efecte Matilda. Producció de cartells amb 1r de la ESO.
  • 6-10 febrer: Científiques a ritme de RAP. L’alumnat de 2n i 3r d’ESO presenta vídeos de cançons fets amb les biografies de les científiques abanderades el curs anterior.
  • 13 febrer: Lliurament de premis del Rap.
  • 13 febrer: Recital de poemes sobre dones científiques a càrrec Assumpció Forcades i Cristina Rodríguez per al alumnat de Batxillerat.
  • 14 febrer: Científiques made in Guindàvols a càrrec de Cristina Jauset i Alba Sansa doctores en biomedicina i exalumnes del Guindàvols. Alumnat batxillerat.
  • 6 març (dilluns): 10.35 – 12.35 Xerrada “Del gris al violeta. Feministes de casa nostra: la part de la història de la nostra ciutat que no s’ha explicat”, a càrrec de Chus Borrell Feliu, Elvira Siurana Zaragoza i Helena Pubill Quintillà. Alumnat implicat: 1r i 2n BATX
  • 6 març (dilluns): 12.45 – 14.45. Escape room “Del gris al violeta”. Alumnat implicat: 2n BATX. Espai: 2batx B – Biblioteca / 2batx A- aula inf 1.
  • 8 març (dimecres): 16:30h projecció “El Sostre groc” per a l’alumnat que vulgui venir al gimnàs.
  • 9 març (dimecres): 8:10h Explicació de la gimcana. “Carrers en nom de dona”. 10.3h5 – 14.30h: Gimcana tot l’alumnat d’ESO.
 🙄
Els reptes
  • Crear una línia coeducativa al centre que abasti tots els nivells de la ESO.
  • Crear vincles amb altres entitats.
  • Fer un pla d’intervenció per incorporar al centre.
 😎
Punts forts:
  • Grup de treball molt consolidat amb moltes ganes de continuar i fer activitats noves que s’atansin a la realitat del nostre alumnat i puguin crear consciència.
  • Diversificació i llibertat per crear i compartir tasques en la xarxa dels dos instituts.
  • Incorporació de la visió i ajuda de l’alumnat amb l’Assemblea feminista.