I Jornada: Eines i estratègies d'aula per a l'alumnat amb altes capacitats

Data esdeveniment: 
dissabte, 30 març, 2019 - 09:00 fins 14:00
Lloc: 
Escola El Carme de Lleida

I JORNADA DE FORMACIÓ EN ALTES CAPACITATS

Eines i estratègies d'aula per a l'alumnat amb altes capacitats

Col·legi el Carme

Data: 30 de març de 2019

Horari: De 9 a 14 h

Lloc: Escola el Carme C/ Hostal de la Bordeta, 11

Activitat del Pla de Formació de Zona del Segrià

Inscripció -atenció cal triar el taller, veieu la proposta a la taula-

Cartell de la Jornada

Descripció:

Quan detectem un alumne/a amb altes capacitats a l’aula, com el podem atendre? Com podem treballar-hi per potenciar les seves capacitats? En aquesta formació es facilitaran eines i estratègies d’aula de diferent tipologia per a donar la resposta educativa adequada a les seves necessitats i potenciar al màxim els seus talents.

Programa:

09:00-09:30  Registre

09:30-09:45  Presentació de la jornada

09:45-11:00  Ponència: "Inclusió i altes capacitats" a càrrec de la Montserrat Expósito

11:00-11:30  Esmorzar

11:30-13:00 Tallers simultanis a les aules 

13:00-13:30  Presentació del grup ICE en Altes Capacitats (UdL) i de FANJAC, l’Associació de pares i mares amb alumnes amb altes capacitats.

13:30-14:00  Conclusions dels tallers i cloenda de la jornada

Contingut

Ponència principal: Inclusió i altes capacitats

Montserrat Expósito: mestra, experta universitària en diagnòstic i atenció a infants d’altes capacitats. Coordinadora del programa "Enriquecimiento educativo para alumnos con altas capacidades de la Comunidad de Madrid".

Objectius:

1 Assimilar l'educació inclusiva com desenvolupament de diverses competències que permetin a tots els professors ser els arquitectes de la seva pròpia obra mitjans ans la creativitat i la emprenedoria.

2. Conèixer les respostes educatives que mes s'estan desenvolupant.

3 Proporcionar estratègies metodològiques que permeten una resposta educativa inclusiva a aquest alumnat.

Tallers: Què podem fer ?

Maria Sánchez Dauder: mestra de primària i secundària. Llicenciada en lingüística, experta universitària en el desenvolupament de la intel·ligència, capacitat superior i neuropsicologia. Escriptora de llibres per a nens i nenes amb altes capacitats.

Iolanda López: mestra, psicopedagoga, logopeda, experta universitària en alta capacitat. Doctorant sobre l’educació dels alumnes amb alta capacitat i talent a la Universitat Internacional de la Rioja.

Coral Elizondo: mestra, llicenciada en psicologia, i orientadora de EOEIP (Equipos de Orientación Educativa de Infantil y Primaria del Gobierno de Aragón).

ETAPA

PONENT

TÍTOL I OBJECTIUS

N. ASSISTENTS (màxim)

Educació Infantil

Maria Sánchez Dauder

 Títol: un taller contístic

1. Captar metodologies aptes per als alumnes amb altes capacitats.

2. Incloure les intel·ligències múltiples com a mètode d’aprenentatge dels alumnes amb altes capacitats.

3. Desenvolupar la creativitat dels assistents

30

Educació Primària

Montserrat Expósito

Títol: Inclusió i creativitat, claus per aconseguir una resposta educativa que cobreixi les expectatives de tots els alumnes del grup classe.

1. Despertar i actualitzar la capacitat creativa dels docents.

2. Experimentar amb tècniques i estratègies creatives aplicables al aula amb tots els alumnes.

3. Desenvolupar habilitats de treball col·laboratiu i en equip.

30

Educació Primària

Iolanda López

Títol: L´Educació Personalitzada i el Model SEM d’Enriquiment  i desenvolupament del Talent aplicat als alumnes amb altes capacitats.

1. Donar a conèixer com la concepció pedagògica de l´Educació Personalitzada afavoreix l´atenció dels alumnes amb altes capacitats.

2. Explicar com realitzar l´enriquiment del currículum dels alumnes amb altes capacitats a partir del Model SEM d´Enriquiment.

30

Educació Secundària

Coral Elizondo

Títol: Medidas generales de atención al alumnado con altas capacidades.

1. Identificar los talentos a través del Portafolio de los talentos

2. Conocer propuestas metodológicas y organizativas inclusivas para atender en el aula al alumnado con altas capacidades.

3. Elaborar propuestas concretas para llevar al aula.

30

 

 

120

Comparteix a les xarxes: